
Faptul că finalul este trist nu contează chiar atât de mult. Sub motto-ul „А что ты знаешь про любовь?” (”What do you know about love?”), mesajul filmului este că atunci când dragostea dintre doi oameni este foarte puternică, ea poate fi distructivă și, în cele din urmă, unul dintre cei doi va fi anihilat (sau absorbit) de către celălalt. Cel care pare mai slab se poate dovedi mai puternic. Capabil de sacrificiu se dovedește tocmai acela care nu-și declară iubirea prin rafinate retorici. Este multă poezie și senzualitate în acest film, dar ele nu sunt conținute în cuvinte, ci în imagini și gesturi.
Melancolia filmului este atenuată de secvențele idilice în care îi vedem pe cei doi împărtășindu-și unul altuia iubirea oriunde se aflau, în locul unde s-au văzut reciproc prima oară (în tramvai), pe străzile pe care s-a așternut un covor de frunze... portocalii, pe podurile pe care le traversează prin ploaie, în localul unde servesc o cafea sau... în apartamentul claustrofobic unde vor fi sechestrați. Acolo le va fi testată nu doar iubirea ci și dorința de libertate și, în mod special, va fi vorba despre libertatea de creație.
O altă latură interesantă este alternanța timpului prezent cu trecut. Dualitatea feminin-masculin este foarte bine subliniată. Ea, o roșcățică silfidă, feminină și foarte delicată, cu o paloare care-i accentuează senzualitatea. Violoncelul este un accesoriu care o completează, simbolizând împlinirea ei, nu doar artistică. El, masculin, cu alura sportivă. În cazul lui, aparatul foto este o armă pe care o folosește pentru a cunoaște lumea înconjurătoare și interiorul oamenilor. Este de un dramatism copleșitor autoportretul în care Roman își lipește aparatul de tâmplă. O fotogafie abstractă. Abstracte sunt și toate vederile care îl includ pe proprietarul acelui apartament misterios. Abstract și absurd este în întregul lui acest fantastic thriller pasional... un film care s-ar putea să-ți inducă dorința de a mai vedea și o altă realizare a regizorului Alan Badoev.
Și... poate că dorințele unora vor fi satisfăcute dar alții vor fi dezamăgiți. Conform informaţiilor de pe imdb, din 2007 Alan Badoev nu a mai realizat niciun film de lungmetraj. Cu toate astea, a avut o activitate foarte bogată. Badoev are numeroase contracte cu companiile de televiziune, ocupându-se de regia multor spectacole de divertisment. Din 2000 și până în prezent, el este liderul la producția de videoclipuri în Comunitatea Statelor Independente și în țările baltice. Faima lui a depășit aceste granițe, ajungând să o coopteze într-un amplu proiect muzical pe celebra cântăreață belgiană Lara Fabian. În 2013 avea să apară muzicalul „Mademoiselle Zhivago”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu